2 Temmuz 2009 Perşembe

SİVMEP (Sivrisinekle Mücadele Eylem Planı:)

Yaz gelip sıcaklar bastırınca sivrisinekler de ortaya döküldüler. Bebeğim olmadan önce bu cinsle birebir mücadele içine girmemiştim hiç. En fazla gelir sokar, sende bir iki gün kaşınırsın biter geçerdi. Ama şimdilerde benim bile dokunmaya kıyamadığım bebeğime bir mahlukatın gelip konması, hatta sokması ve hatta kanını emmesi çok rahatsız ediyor.
Öncelik bu hayvancıkların eve mümkünse hiç girmemelerini sağlamakta. Bunun içinde en pratik çözüm camlarda, balkon kapılarında sineklik olması. Odaların camlarında sözde sineklikler var. Ama çalıştığım kamu kurumunun lojmanında oturuyoruz ve son 20 yıldır binalara bir çivi dahi çakılmamış, bu durumda camlarda sineklik değil elek halini almış tel parçaları var. Onları yenileyelim bari diye plan yaparken camlarımızın önümüzdeki 1 ay içinde pvc doğrama olarak değişeceği haberini aldık. Evde yaşayan diğer vatandaş cam-kapı açma ve kapatma konusunda biraz daha titiz davransa en azından içeri girmeyi başaran sivri konusunda düşüş yaşanacak. Cam önlerine fesleğen, sardunya, nane gibi kokulu bitkiler ektiğim saksılar koymak, camlara lavanta kesecikleri asmak işe yarar mı acaba? En kısa zamanda denemek lazım.
Eve giren sineklerin meleğime yaklaşması önlemek için sinek kovar bilezik en aklıma yatan çözüm gibi görünüyor. Kullanan, memnun kalan var mı acaba? Fiyatı çok uygun ancak etkisi çok kısa sürüyor. Zeynep bileğinde tutmaz büyük olasılıkla, olmadı ayak bileğine takarım. Denemeye değer.
Cilde sürülen ve DEET adlı maddeyi içeren her türlü ürünü kullanmamak benim tercihim. Sözde içeriği doğal olanlarda var ama onlar da içime sinmiyor. Çok mecbur kalırsam Chicco Zanza sivrisinek kovucu roll-on'u kullanacağım.
Prize takılan tabletler ya da likit kovucuların bebekler için güvenilirliği kanıtlanmamış. Tablet şeklinde olanlardan mecburen kullanıyoruz. Uyumadan birkaç saat önce takıp, Pamuğum odada iken mümkün olduğunca prizde tutmuyorum.
http://basitbiryasam.blogspot.com/2008/05/savulun-sivrisinekler.html adresinde sevgili Evren çok detaylı araştırıp, iyi bir kaynak yazı yazmış. Onun yazdıklarını da okuduktan sonra aklıma yatan bir diğer çözüm citronella yağı içeren bir sinek kovucu bulmak...
Montessori mail grubunda bir arkadaşın sorusu üzerine de sevgili Sibel hiç duymadığım bir tavsiye de bulundu, sinek ısırıklarının uzerine tükenmez kalemle bir çarpı atmak..İçerdiği çinko etkisiyle hem kaşıntıyı gideriyormuş hem de ısırıktan iz kalmıyormuş.
Bu arada internette ufak bir araştırma yaparsanız göreceksiniz ki her konuda olduğu gibi yine bir sektör oluşmuş, sivrisinek kovduğu iddia edilen kıyafetlerden yatak alezlerine, telefonlara yüklenen programlara kadar...Şaşırdım kaldım.

3 yorum:

durununannesi dedi ki...

Tatil sebebiyle alışverişe çıktığımızda Mothercare'de karşılaştığımız bir annenin elinde doktorunun hazırladığı bir liste vardı.Özellikle mothercare'in sinek-böcek kovucu kol bantını önermiş.Biz de aldık.Ama koluna değilde dışarda pusetine takmak için.Yatak için kumaş tül alıp kendi cibinliğimizi yaptık:) En doğal yol:) Kol bantını da yatarken aramıza koyuyorum valla bana henüz hiçbiri gelmedi.Ama odada var mı ondan da emin değilim:) Sevgiler...

Damla dedi ki...

Beni de çok kötü ısırdıkları ve bazen alerji de yaptığı ve davul gibi şiştiği için bir ara genetik mühendisi olup, soylarını kurutmayı düşünüyordum. Ilgaz'a daha hamileyken düşünüyordum, yedirmeyeceğim çocuğumu diye. Ben geceleri için cibinlik tavsiye ederim. Biz İkea'nınkini kullanıyoruz. Ankara'da maalesef hala İkea yok ama sanırım internetten sipariş verebiliyorsun.

ZeyNes dedi ki...

Damla çok iyi fikirmiş aslında soylarını kurutmak:)Yatağının vardı cibinliği aslında, biryerlere kaldırmıştım. Onu çıkarayım ben en iyisi..

Yorum Gönder